Reklamy Google dają wiele możliwości właścicielom stron internetowych, w ten sposób można promować każdy rodzaj stron.
Może być to przykładowo sklep internetowy, reklamodawcy mogą tworzyć reklamy, które są ściśle dopasowane do ich słów kluczowych. Reklamodawcy są obciążani kosztami, gdy ludzie klikają ich reklamy. Reklamodawcy nie są obciążani kosztami, chyba że ktoś faktycznie kliknie ich reklamę. Jest to jedna z głównych metod uzyskiwania przychodów przez Google, ponieważ reklamodawcy muszą płacić za kliknięcia. Zanim zaczniesz tworzyć kampanie reklam w wyszukiwarce Google, upewnij się, że rozumiesz podstawy czyli proces ustalania stawek, konfigurowanie kampanii i grup reklam, tworzenie reklam, strony docelowe i koszty. Istnieje aukcja reklam, która określa kolejność wyświetlania ich na stronie wyszukiwarki.
Reklamodawcy mogą korzystać z kierowania na odbiorców lub treści, aby dotrzeć do osób przeglądających określone witryny, oglądających filmy w YouTube lub korzystających z aplikacji mobilnych.
Sieć reklamowa Google umożliwia reklamodawcom kierowanie na odpowiednich odbiorców podczas przeglądania internetu. Reklamy graficzne mogą kierować ruch na strony docelowe w danej witrynie, które sprzedają określone produkty i usługi. Istnieje duża różnica między płatnymi reklamami a bezpłatnymi wynikami wyszukiwania. Reklamy Google Ads pojawiają się na górze lub na dole wyników wyszukiwania Google. Reklamy są klasyfikowane zgodnie z czynnikami rankingu reklamy. Strona wyszukiwania Google to miejsce, w którym będą wyświetlane reklamy. Sieć wyszukiwania Google jest skuteczna, ponieważ skutecznie dociera do aktywnych użytkowników. Sieć jest w stanie łączyć reklamodawców i osoby aktywnie poszukujące produktów i usług. Kiedy chcemy prowadzić skuteczną kampanie reklamową warto wiedzieć jak określa się stawki słów kluczowych i budżet, wpływ na to ma konkurencja, kierowanie na grupę docelową i wyniki jakości słów kluczowych to główne czynniki kosztowe. Z pewnością warto zainwestować w kampanie Google ADS i zdobywać ruch z wyszukiwarki.