Każdy sklep internetowy powinien posiadać przejrzysty regulamin określający zasady sprzedaży. Obecnie w krajach członkowskich UE, na stronach internetowych, które zbierają dane klientów powinien znajdować się także regulamin RODO.
Wdrożone przez wszystkie państwa członkowskie (z wyjątkiem Słowenii) RODO pozwala Europejczykom, klientom sklepów wiedzieć, które z ich danych osobowych są gromadzone i wykorzystywane przez firmy. Firmy powinny w związku z tym szanować prywatność klientów, RODO wymaga do ich uzyskania zgody. Firma która przechowuje dane musi spełniać różne warunki, dane muszą być przede wszystkim bezpieczne, muszą udzielić klientom prawa do wiedzy o tym, jakie dane są wykorzystywane, w jakim celu, na jak długo. Klienci ponadto muszą mieć prawo prawo dostępu do wszystkich przechowywanych danych, prawo do odzyskania danych. Firmy przetwarzające dane mają również obowiązek poinformowania ich w przypadku naruszenia lub wycieku danych. Firmy, niezależnie od tego, czy wykorzystują dane klientów, czy po prostu rejestrują dane swoich pracowników, musiały dostosować swoje praktyki. Każdy sklep internetowy musi posiadać regulamin, powinna w nim znaleźć się informacja dotycząca tego kto jest właścicielem sklepu. Można określić także czy na zakupiony towar wystawiany jest paragon, czy też faktura.
Z pewnością warto zamieścić tam także zapisy na temat gwarancji jaka przysługuje klientowi na dany towar.
Każdy regulamin sklepu internetowego musi być przejrzysty i czytelny, z pewnością nie może zawierać niedozwolonych zapisów, przykładowo o ukrytych kosztach zakupu. Musi być oczywiście zgodny z prawem. Przykładowo w regulaminie sklepu internetowego musi znaleźć się wyraźny zapis o możliwości odstąpienia od zakupu na odległość w terminie 15 dni bez podania przyczyny. Obecni także standardem jest informacja na temat Cookies, oraz RODO. W przypadku sprzedaży różnych nietypowych produktów można dodatkowo rozbudować regulamin o konieczne inne zapisy.